VÄLBEHÖVLIG VILODAG

Jag kände det igår kväll, kroppen var inte helt med på noterna efter helgens bravader alltså. Jag skulle köra mitt hemmastyrkepass, som jag i mitt huvud tror att jag kör varje vecka fast jag börjar någonstans inse att det bara är som jag tror. Det eftersom jag får sådan hiskelig träningsvärk efteråt. Det är nog snarare varannan eller i värsta fall var tredje vecka det blir av.

Hur som helst, jag skulle alltså träna lite hemma efter jobbet. Jag körde tabator, som oftast 7 stycken vilket då brukar bli ganska exakt 30 minuter inklusive byte av övning och omstart av timern. På axelpressarna insåg jag att jag "inte var i form". Där jag normalt orkar ungefär 8 pressar klarade jag inte ens av det på första omgången. På den sista lyckades jag pressa upp hantlarna två gånger. Så sopslut i kroppen alltså. Lade in några bicepscurl för skojs skull, ingår inte som standard i mitt pass men jag byter ut vissa övningar för att få lite omväxling, och insåg att det inte var min dag där heller.

Efter en halvtimme stängde jag ner tabatatimern och var rätt nöjd. Det var länge sedan jag kände i kroppen att jag tränat mig trött. Träningsvärk absolut men trött, nej. Jag tar det som ett kvitto på att jag gjort mer än bara motionerat, vilket annars varit lite väl mycket min melodi på sista tiden. Nä, efter den här vilodagen är det dags att skruva upp med lite mer träning igen, äntligen. Yeey!

Kommentarer