VELAR

God morgon!

Här sitter jag och funderar på hur jag ska lägga upp dagen. I morgon ska jag vara på plats på HQ ungefär 60 mil hemifrån. Jag skulle kunna flyga till hyggligt pris i kväll och ta bussen sista biten, eller åka tåg också för den delen. Det lockar otroligt. Men det man vinner i ena ändan straffar sig i den andra, det brukar ju kunna vara så. Då klaffar det sämre på fredag och jag kommer att komma hem betydligt senare än om jag tar bilen idag. Så det kanske är lika bra att bita i det sura äpplet och göra som jag hade tänkt från början, det vill säga köra? 

Från en annan biltur. Jag tycker på många sätt om att åka bil. Det är fridfullt och lämnar tid till eftertanke

Det är märkligt ändå hur lätt tankarna faller på plats när de hamnar på pränt. Vad spelar väl en timme eller två hit eller dit för roll? Sedan jag skrev första stycket har jag bokat resan och kommer inte att ta bilen. Det föll på plats av sig själv det där. Gött! Nu kan jag i lugn och ro jobba klart den här dagen och smita förbi gymmet en sväng också innan det är dags att åka. 

Ibland är det förjäkla trögt att ta sig till gymmet. Idag känns lite som en sådan dag trots att jag vet att det blir bra bara jag tar mig dit

Ska jag avslöja en annan grej? Jag har funderat lite på något lopp att ställa upp i. Som jag hintat om så är jag lite sugen på att springa långt igen, men jag tror inte jag hinner träna upp mig så pass att jag 2016 blir lika bra på marathon som jag har varit. Och att komma runt har jag redan haft som mål så det känns liksom inte så spännande. Och vad kommer efter marathon, jo då blir det ultra. Fast sådana där toklånga lopp är jag inte sugen på men vad tror ni om Ultravasan 45? Låter det inte lite kul? Oxberg till Mora den 20 augusti. Det ska inte vara någon omöjlighet. Målet skulle i sådana fall "bara" vara att ta mig till målet. Så att gå i uppförsbackarna och jogga lite försiktigt resten av tiden är rimligt. 

Jag längtar efter att få tassa på mjuka stigar utan en tanke på kilometertider. Spikbodarna skulle bli en perfekt träningsarena inför Ultravasan

Nä, nu får det vara slut på filosoferandet. Dags att kicka igång den här dagen på allvar, men först lite mera kaffe!

Kommentarer