JAG SKA INTE KLAGA, MEN...

Allvarligt alltså. Det är kanske hur härligt som helst att det nu är ljust ute på morgonen när en kliver upp. Det är också fantastiskt att sitta här på kontoret och titta på en blå himmel och solen som sakta men säkert kryper ovan hustaken.

Men, och det är nu jag säger men, den steker ju som attans! Det hade varit en jättebra sak om jag hade suttit i en snödriva med solglasögon på näsan och en rykande kopp kaffe i näven. Det hade varit härligt om jag varit ute och åkt längdskidor, cyklat eller mysjoggat. Men nu sitter jag på mitt kontor som har två stora fönster, med en stekande sol där ute som mina solgardiner inte kan filtrera bort. Kinderna blossar och ögonen kisar.

Jag ska inte klaga. Jag vet att om en stund så kommer solen att vara så pass högt upp att den inte stör mig på samma sätt längre och tills dess står jag ut. För absolut, det är så mycket lättare och roligare att jobba när det är soligt ute än när det är grått, regn och slask. Faktiskt tycker jag det. Solen ger energi. Så nu ska jag helt enkelt hålla klaffen, njuta av att det är vår och jobba på som en tok! Puss på er och lyllo ni som eventuellt är lediga just nu. Passa på att vara ute en sväng vettja!


Kommentarer