VAR TOG GLÄDJEN VÄGEN? JAG GÖR ETT NYTT FÖRSÖK!

Inför förra veckan så skrev jag MÅNDAGSLISTAN för att jag tycker att det är bra att gå in i en ny vecka med en positiv tanke och en målbild för hur jag vill att det ska bli.

Listan avslutades med ett ord som jag skulle ta med mig hela veckan - GLÄDJE - men alltså det gick ju såsidär. Det blir inte alltid som en tänkt sig och det är helt okej tycker jag, så länge jag inte låter det negativa ta över totalt. Jag hade med mig glädjen länge, nästan ända fram till helgen men sedan gick det kanske inte fullt lika bra längre. Ni som läst det jag skrev igår om myrorna som tycks ha flyttat in i min kropp vet vad jag menar.

Idag känns det betydligt bättre. Det är måndag och en chans att göra om och göra rätt. Jag tar med mig samma ord som jag hade valt förra veckan och ser till att göra det på riktigt nu. Jag har sovit gott i natt för första gången på länge och i morse när jag vaknade, förvisso före klockan men inte flera timmar innan, så var det som om myrorna dragit sig tillbaka lite. Som att jag faktiskt fått mera ro där inuti. Så tacksam för det.

Nu ska jag inte bara klaga på föregående vecka. Det var väldigt mycket som var väldigt bra. Ni vet "inget ont som inte har något gott med sig" och allt det där. För en gångs skull var jag lika effektiv hemma som jag är på jobbet så jag fick massor gjort i helgen. Normalt sett är jag väldigt mycket en av-och-på-person, vilket jag tycker är bra. Tack vare det kan jag prestera och leverera när jag vill och oftast stänga av, koppla ner och återhämta mig när jag vill. Problemet förra veckan var att jag tappat bort var den där av-knappen satt. Nu ska jag se till att ha bättre koll på den alltså.

En kortvecka väntar där jag ska iväg två dagar tillsammans med kollegor för att verkligen borra ner oss i några frågeställningar. Sedan väntar påsken med familjen. De senaste åren har jag gjort cykelpremiär just på påsk men så blir det ju inte i år. Jag premiärade den 1 januari men sedan har jag förvisso inte cyklat mer än en handfull gånger så varför inte låta påsken bli den riktiga kickstarten?! Som det ser ut vädermässigt just nu så får dubbdäcken i varje fall sitta på. Här fortsätter det att snöa!

Nu ska jag rocka den här veckan! Gör ett försök du också vettja!

En av helgen höjdpunkter - längdisar med V i Spikbodarna. Här låtsas han vara sur efter att ha upptäckt att mössan han lånat av sin pappa hade en norsk flagga i bak. "Jag gillar inte Norge och det gör inte pappa heller" Jag lät bli att påtala att hela hans outfit var väldigt norsk i färgerna. Det hade garanterat blivit lite dålig stämning då.

Kommentarer