Så enkelt och så gott (middagstips)

Onsdag redan, tiden flyger verkligen i väg! Eftersom det inte händer så mycket på träningsfronten för min del just nu, även om jag hoppas kunna komma ut och trampa en kortvända i kväll, så tänkte jag istället passa på att komma med ett middagstips.

BIFFWOK 

Som nästan all mat jag lagar så går den här woken supersnabbt att tillaga och är riktigt mumsig! Jag serverar den med färsk spenat, tomater och stekta ägg där gulan gärna får vara lite rinnig. Det blir krämigt och gott med ägget ihop med woken.

Du behöver:
  • Lövbiff (ca 400 g)
  • Färsk broccoli (ett knippe)
  • Morot (2-3 st)
  • Grön paprika (1 st)
  • Vitlök (1-2 klyftor)
  • Lök (1 st)
  • Nudlar 
  • Soya
  • Tabasco (ca 6 droppar)
  • Sambal oelek (0,5 tsk)
  • Salt

Gör såhär:
Strimla biffen tunt och skär sedan morot och broccoli i lagom stora bitar. Hacka löken grovt och vitlöken lite finare. Jag använder sjögräsnudlar som inte behöver tillagas utan bara sköljas i kallt vatten och så klipper jag dem så att de är lättare att hantera.

Värm en panna och lägg i rikligt med olja. Jag använder oliv- eller kokosolja. Fräs biffen hastigt och lägg sedan när grönsakerna. Salta. Ta ungefär en halv tesked sambal oelek och 6 droppar tabasco. Då blir det ungefär medelstarkt. Sist men inte minst, häll på lite soya och rör om. 
Stek några ägg och servera. Ät och njut!

FLER MIDDAGSTIPS


Kommentarer