Bortskämd med bra söndagar

En typiskt bra söndag innehåller lite av varje tycker jag. Lite nytta och lite nöje. Lite slappartid så att en känner att en tagit det lugnt men också träning och lite sådär fix med något i hemmet eller så. Helst ska det förstås vara riktigt fint väder också.

Idag fick jag till precis en sådan dag. Det gör att jag börjat känna mig bortskämt med riktigt bra söndagar alltså. Tre söndagar har vi bott här i Södergård och tre söndagar har varit helt galet bra.

Att vakna utsövd strax efter sju och sedan kunna ligga och dra sig utan stress för att sedan tassa upp och göra en riktigt smaskig frukost. Det är lyx. Sedan är det mindre coolt att vattna blommor, tvätta, dammsuga och bädda rent i sängen, men samtidigt är det galet skönt när det är gjort

För då hade solen hunnit komma fram och det passade alldeles utmärkt att ta ut sin grusvägshoj på ett pass. Ni ser det inte i bild men långt långt där borta låg två svanar och putsade varandras fjäderdräkt

Jag blev ungefär såhär glad över att mina hemska hosta hade en bra idag. Solen sken och kroppen var oväntat cykelfräsch trots att jag knappt cyklat något ännu i vår

När jag kom hem tände L upp en brasa och vi fick gäster till grillunchen. Vi satt länge länge ute på altanen i solen. Ett par timmar minst. Sedan blev jag rastlös och startade upp nästa måleriprojekt - Stefan ska bli vit. Jag lade på en strykning grundfärg som täckte oväntat bra. Sedan gick jag ut och sköt både luftpistol och luftgevär som de andra dragit igång med. De gamla takterna satt i någorlunda trots att det nog var närmare 15 år sedan jag sköt sist

Sedan var det dags för de vanliga söndagsbestyren, som att storhandla. Jag tog lilla shoppingvagnen och ja, det var minst lika tungt som förra helgen, men jag kämpar på. Sedan var det bara att dra igång med middagen och lite annat småstök för att förbereda inför veckan

Kommentarer