På upptäckarpromenad

Jag känner mig frisk nu förutom att min hosta fortfarande hänger kvar. Då känns träning bara onödigt men idag tog jag mig i varje fall ut på en liten promenad efter jobbet. Det var så skönt att röra på mig och hostan tar helt paus när kroppen är igång. 

Medan L stod för matlagningen så knatade jag ut en runda för att få lite koll på husets närmsta omgivning. Vi har en gångväg här alldeles i närheten som går ner till "stora vägen" och en busshållplats där. Sådant kan vara bra att hålla koll på tänkte jag och stegade den till sju-åtta minuter sisådär. Sedan gick jag vidare mot centrum och kollade från den hållplatsen och hem också, vilket visade sig vara lite längre, nånstans runt tolv minuter. Allt som allt fick jag ungefär en halvtimmes friskluft och det var inte fy skam en kväll som denna. Det känns gött i både kropp och knopp. Jag längtar så efter att kunna träna mer på riktigt.

Kommentarer