Veckoplan

Det var verkligen år och dagar sedan jag skrev en träningsplan för min vecka, men nu tror jag baske mig att jag ska drista mig till att göra det. Hostan som jag dragits med sedan jag var förkyld över påsken verkar äntligen så sakta ha börjat dra sig tillbaka. 

Igår var första dagen på evigheter som jag inte vaknade till en hostattack. Vid frukosten började det killa lite i halsen och då insåg jag att jag varit vaken i flera timmar utan en enda harkling. Så skönt. Jag har haft luftrörsproblem i många år. Vanligen kommer de efter hård ansträngning, vilket är en av anledningarna till att jag inte gillar nära-maxpuls-aktiviteter, eller vid träning i kyla. Nu var det som om luftrören inte ville läka ut trots att förkylningen i övrigt gjort det för länge sedan.

Därför har jag inte tränat på jättelänge. Visst, jag har mysrullat lite på cykel, tagit några promenader och uppsökt gymmet en gång. Men att trampa på ordentligt eller ens ge mig ut och mysjogga, det har jag inte gjort.

Nu, peppar peppar ta i trä, tror och hoppas jag att jag ska kunna smyga igång med träning igen. Jag hostar fortfarande lite då och då men absolut inte som jag gjort. Jag kommer att resa i jobbet den här veckan. Det blir tre dagar borta och dessutom många mil körning varje dag, så jag tror att jag planerar träning hemma på resdagarna och så tar jag en vilodag mitt i också.

Måndag

Styrketräning hemma eller på gymmet.

Tisdag

Transportcykling till och från jobbet, tot ca 25km

Onsdag

Morgongågg (resdag)

Torsdag

Vila

Fredag

Kvällsgågg (resdag)

Lördag-söndag

Myscykling 30-40km och kanske hemmastyrka och/eller rörlighet

När en varit krasslig blir det tyvärr alltför många bilder i kameran som inte är träningsrelaterade. Här från i lördags då jag hoppade ur gummistövlarna för en stund och åkte in till stan för att fika med Maria och minste G

Kommentarer