Åsarna MTB lördag 4 juni 2016

Jag måste slå ett slag för en riktigt roligt mtb-tävling som går av stapeln på Åsarna skidstadion lördagen den 4 juni. Arrangören har tänkt på hela familjen så det finns alltifrån knattelopp till den tuffaste banan på 30 kilometer relativt teknisk terräng. 

Min sambo har kört långa banan de två senaste åren och jag själv körde motionsklassen på 19 kilometer förra året och fick faktiskt kliva upp på prispallen som tvåa. Jag har inte stått på en sådan pall sedan jag var liten så det var förstås roligt. Det riktigt usla vädret bidrog nog till det, då det var förhållandevis få startande. I år hoppas jag på bättre väder.

LÄS OCKSÅ: Tävlings-PM Åsarna MTB

Såhär såg det ut strax innan start förra året. Jag satt i "cykelbussen" rejält påpälsad

...och utanför fönstret vräkte regnet ner. Termometern visade bara några få plusgrader

Kommentarer