Kortvecka & träningsplan

Tjolahopp det är visst kortvecka! En snabbkoll i väderappen lovar gott dessutom så nu tänker jag mig att det är dags för att säsongspremiära landsvägsräsern, vad tror ni om det?

Jag köpte mig en begagnad landsvägscykel för några år sedan, en som gått Vätternrundan men inte så mycket mer, så den var i riktigt fint skick. Själv har jag bara kört på den ett par gånger varje sommar. Det går ett motionslopp här runt Brunfloviken på nationaldagen (6 juni) som jag kört de senaste två åren och då har jag suttit på cykeln ungefär en gång innan det i varje fall... Jag gillar att cykla på den men tycker att det är lite otäckt att vara ute i trafiken. Jag känner mig mycket mer otrygg på den än på en MTB, men det är väl lite av en vanesak också.

Kolla, kolla, kolla! Nu blir det vår på riktigt

Hur som helst, den här veckan vill jag ut och lufta min smal-hjuling! Jag ser framför mig hur jag liksom swishar fram längs med mjuk och fin asfalt, med solglasögon på näsan. Eftersom det är kortvecka och jag inte har riktigt koll på om vi har några helgplaner ännu och var jag eventuellt ska jobba på fredag så blir det en lite "lös" veckoplan det här.

Måndag

Styrketräning med massor av marklyft på gym

Tisdag

Vilodag (är på jobbresa)

Onsdag

Cykelpendla till och från jobbet, tot ca 25 km

Torsdag-söndag

Cykla smalhjuling, gågga och så måste jag få in lite rörelse/mjukhet/stretch

Kommentarer