Den peppen på löpbandsintervaller alltså! (passupplägg 30-sekundare)

Äntligen stod det löpbandintervaller med lillstrumpa på agendan igen och inte vilka intervaller som helt utan trettiosekundare, som är något av en favorit. Den totala peppen inför det alltså, den går knappt att beskriva men syns kanske på bilden?


Lite suddigt blev det allt men ni vet kanske hur det är när en tänkt att ta en selfie sådär lite snabbt innan någon rycker upp dörren till omklädningsrummet och kommer på en...

Outfit för dagen var sport-bh, t-shirt och skor (free RN distance) från nike, tights karitraa, gococo-strumpor och klocka från suunto

LÄS OCKSÅ: Jag har börjat springa igen (där finns fler intervallstips)

Innan ni får passupplägget i sin helhet måste jag bara få beskriva den lyckokänsla som jag är full av just nu. Idag kändes det för första gången på väldigt länge som att jag hade kontroll och kontakt med löparmusklerna hela passet igenom. Tidigare har jag slitit lite med uppvärmningen och nedvarvningen där springperioden varit betydligt längre än vad jag kört på egen hand. Jag tycker att det har känts som att jag börjat vobbla i kroppen efter ett tag och har haft svårt att hålla ihop tekniken med bålen framåtriktad. Jag har ju mest gåggat själv och då som längst haft 3-4 minuters jogg i sträck innan jag har brutit av med promenad, allt för att hålla löpningen så skonsam som möjligt. Men i söndags joggade jag faktiskt 3 kilometer i sträck, och det var mitt första distanspass på mycket länge. Så nu är jag officiellt på gång igen. Skönt efter denna vår med luftrörsproblem!

Löpbandspasset med Emma

  • Uppvärmning 10 minuter; varav jag gick 2 och joggade 8 minuter
  • Intervallblocket; 15 x 30 sekunder med 30 vila, jag körde 3 (5:00) + 3 (4:45) + 3 (4:30) + 3 (4:00) + 2 (3:45) + 1 (3:30) - kommentar till mig själv, detta var relativt lätt, våga spänna bågen nästa gång och gå ut i högre tempo!
  • Nedvarvning 10 minuter; jogg hela tiden

Kommentarer