Fler än jag som knarkar gubbar?

Shit pommes frites vad jag var trött igår efter långturen. Det kan ha något att göra med att mitt kaffeintag blev väldigt lågt också. När klockan var typ 15 drack jag dagens tredje kopp, något jag annars brukar göra runt 9...


Nåväl, det var mest bara att bita ihop och ladda för en tidig kväll. Vi hade sambons föräldrar på middag också. L hade lagat lax, rotsaker i ugn och olivoljefräst svartkål, som serverades med aioli. Så somrigt, gott och fräscht. Vi satt ute och åt på altanen i kvällssolen och när de åkt satte jag mig på trappan på andra sidan huset och läste en bok.

Det kändes som om jag hade grus i ögonen så efter en stund gick jag upp och lade mig. Men kunde jag somna, nä. Så himla typiskt. Jag låg vaken jättelänge. Så knäppt och märkligt att det kan vara sådär ibland. Idag blir det i varjefall vilodag och så bara måste jag köpa jordgubbar. Jag undrar hur många liter det går åt till mig på en sommar?

I förrgår åt jag jordgubbar på ugnspannkaka som jag kryddat med kardemumma, kanel och vanilj. Till hade jag även vispad grädde, hackade mandlar, kokosflakes och mandelsmör - så smaskigt!

Kommentarer