Stockholmsweekend

Vi är i Stockholm. L plockade upp mig i Sundsvall igår efter jobbet och sedan körde vi raka spåret ner. Vi landade på Telefonplan närmare halv elva och möttes av mörker (vi är ju vana ljusa nätter i norr), varma vindar och ett lätt duggregn.

När vi vaknade i morse smattrade regnet mot rutan. Mindre kul men inget som stoppade oss. L drog på kajakkurs och jag tog ett bonuspass mysjogg. Mest nöjd är jag över mitt lokalsinne som annars är lite si och så. Nu lyckades jag springa en runda dörr till dörr på 22 minuter. Planen var egentligen att springa 10 minuter och sedan vända, men jag tänkte att det kan väl inte vara så svårt att springa runt, och det var det ju inte heller. Och nästan på prick i tid enligt schemat.

Nu har jag kört ut igen för att hämta upp L. Alltså Silverpilen är världens bästa cykelbuss men att köra den i stadstrafik är kanske inte jättebehändigt. Nu sitter jag här glad över att jag höll tungan rätt i mun den här gången också. Puh.

Kommentarer