Lite mera vardag

Av en händelse kollade jag mitt eget instaflöde och insåg att alla mina inlägg från den senaste tiden gav ett väldigt härligt och somrigt intryck. Jag tycks ha gått all in på mina egna tips - 3 steg till semesterfeeling hela sommaren - och det var nästan så jag själv lurades att tro att livet var sådär underbart alla dagar.


Sedan tänkte jag att det nästan är samma sak här i bloggen, så nu ska du få lite vardagsrealism från mitt liv. Kontoret blir verkligen inte lika färgglatt och fint som de naturbilder jag postat den senaste tiden, men det är här du hittar mig på dagarna. Tack och lov har jag en del inarbetad tid, juni var en galen månad, så visst har jag möjlighet att vara lite flexibel på arbetstiderna nu vissa dagar. Men faktum är att jag faktiskt gillar att jobba i juli. Det är ett helt annat tempo i vår bransch (jag jobbar med kollektivtrafik) generellt vilket gör att jag de flesta dagar får möjlighet att "jobba till punkt" utan att det trillar in massor av nya akuta grejor som vänder hela priolistan upp och ned. Nu gillar jag förvisso det annars, men det är skönt med en månad per år då allt är lite tvärtom. En månad då jag kan göra bokslut för min arbetsinsats och blicka fram emot ett nytt trafikår med nya utmaningar.

Mer eller mindre vardagsrealism i bloggen? Hiss eller diss, lämna en kommentar vettja
 

Vardagsrealism - här på kontoret hittar du mig, och ja, sedan förra veckans insikt om att jag "glömt" att nyttja mitt ståbord på ett tag så har jag nu skärpt till mig

Kommentarer