Lördagsäventyr för stora och små

Vädret igår inbjöd inte direkt till att sitta och läsa en bok på altanen, vilket jag annars gärna hade gjort på min vilodag. Så systeryster och jag packade i stället in oss och barnen i min lilla bil. 


Sedan styrde vi kosan mot lillasyster lillstrumpas stugbygge i Rörnäset, ungefär 4-5 mil från Östersund. Gummistövlar och regnkläder var obligatoriskt. På byggaragendan stod isolering av innertak så vi tänkte helt enkelt överraska med att dyka upp och spana in hur det gick för dem.

Fika är såklart också obligatoriskt när en ska på biläventyr. Jag fixade "fikabrickor" till stora och små på OKQ8 i Brunflo

Kiddosarna var mer intresserade av att spana in närområdet än själva isoleringsstatusen och finaste lillstrumpa tog med dem på både det ena och det andra. Att det regnade lite gjorde ingenting

Kommentarer