Mera logout och lite panik

Hjälp! Vad har jag nu gett mig in på? Efter några slappardagar på hemmaplan med fortsatt blogglogout var det den här veckan dags att återgå till jobb igen. Min tanke var egentligen att jobb skulle betyda mera vanliga rutiner men min semesterfeeling satt ändå kvar så jag fortsatte helt enkelt att ha mer eller mindre ledigt från såväl min egen som andras bloggar. 


Men det var ju inte det jag skulle skriva om och definitivt inte därför jag går runt med lätta panikkänslor just nu. Nä, back at work betyder också kontakt med kollegor och igår kom vi in på ämnet cykelvasan. Du som hängt med här ett tag kommer kanske ihåg att jag körde öppet spår förra året tillsammans med tre andra från mitt jobb?! Vi har pratat lite löst om att köra i år igen men jag har liksom inte kommit till skott, varken med träning eller med att anmäla mig.

Sedan pratade Fredrik om jag om det för några veckor sedan och han bokade till och med stuga, men trots det kom jag ändå inte igång. Förrän igår. När det plötsligt gick upp för mig att det bara är typ två veckor kvar...


Så jag anmälde mig och får helt enkelt köra på någon form av rutin. Jag är allroundtränad året runt men hade absolut behövt sitta på cykeln mer än jag gjort i sommar för att de där dryga nio milen mellan Sälen och Mora ska gå någorlunda riskfritt, men men, det är ju lite väl sent att komma på det nu. Jag drog iallafall ut på en vända igår kväll efter jobbet. Jag var inte sugen men kände mig mer eller mindre tvingad då jag inte cyklat på många dagar. Som vanligt var det skoj när jag väl kom ut. Det är försent för att träna i kapp det jag missat tidigare men de få dagar som är kvar till loppet ska jag förvalta väl med en lagom dos av varierad träning och vila. Sedan får det gå som det går. Håll tummarna för mig är du gullig!

Kommentarer