Sommarläsning

En av grejorna på min önskeaktivitetslista för sommaren 2016 är att läsa böcker. Det gör jag annars också men oftare lyssnar jag på ljudböcker. Nu när det är sommar och kvällarna många gånger är både varma och långa så väljer jag bort mobil och dator till förmån för en helt vanlig bok. Så värt.


Är det dåligt väder så blir det soffmys men annars sitter jag helst ute på farstukvisten. Där har vi kvällssol. Ibland sitter jag invirad i en filt, ibland behövs det inte. Ofta har jag med mig en kopp kaffe. Ordet livskvalitet låter kanske lite fånigt och uttjatat men jag kommer inte på något bättre för att beskriva det. För det här är verkligen det för mig och lite som att komma hem och landa i mig själv. Jag har alltid läst mycket ända sedan jag var barn, och särskilt om somrarna. Nu kopplar jag av och laddar energi på riktigt utan att ens ha gått på semester ännu.

Läser du mycket böcker? Tipsa gärna om en favorit


Jag inledde "boksommaren" först efter midsommar med kriminalromanen Förlorad, av Michael Robotham. Sedan dess har jag snart avverkat ytterligare två böcker

Kommentarer