Sommartider hej hej och bokslut juni

Juni har passerat och det är dags för ett litet bokslut för denna sommarens allra första månad. Här kommer min "best of"! 


För mig är juni försommar, den månad som lockar till sommarkänslor och som ger en hint om det som komma skall. Naturen är spirande, skir och ljusgrön och slutligen exploderar den i all sin blomsterprakt. Sedan kommer den tid vi är i nu, juli och högsommar för att så småningom avslutas i sensommarens augusti.


Juni var månaden då jag jobbade massor i början, så pass att jag fick ta en kort timeout från annat för att fokusera på att leverera. Jag är rätt bra på sådant, du vet att kunna dra i min egen handbroms för att lägga krutet där det behövs utan att släppa ifrån mig för mycket energi. Juni var också månaden då jag tävlingspremiärade på hoj (lite senare än andra år) i Åsarna MTB Challenge och var på årets första (förhoppningsvis inte den enda) fjälltur på två hjul.

Vi tog en weekend i Stockholm och stannade till på fantastiska Högbo MTB arena på vägen hem. Där cyklade vi cerise bana 15 kilometer. Sjukt fin cykling som du bara måste testa om du har vägarna förbi.

Sedan kom midsommar med härligt väder, trots att prognosen innan inte alls sett särskilt lovande ut. Jag tog årets första bad i sjön och var både först i vattnet och först att doppa mig. Det händer inte ofta. På söndagen sjösatte vi min jetski också, vilket även det var första gången för i år.

Så sist, men långtifrån minst, fick jag äntligen till årets första riktiga långpass på cykel. Ja du hör ju, allt med juni handlade om att starta upp den här sommaren, att göra saker för första gången i år och riktigt njuta av alla premiärer.

Juli månad har jag inlett i ett betydligt lugnare tempo, där bokläsning varit en vanligt förekommande aktivitet. Just idag tar jag tillvara på det fina vädret med en liten "afterwork" på altanen. Det innebär en kopp kaffe, en kaviarmacka och en spännande bok.


Kommentarer