Knästrumpa

Kompressionsstrumpor blev en riktigt het trend för några år sedan och därefter kom diverse kompressionskläder som ett brev på posten. Själv måste jag erkänna att jag ännu inte riktigt upptäckt grejen, jag tycker nämligen inte att jag känner någon större skillnad. 


Därmed inte sagt att kompression inte fungerar utan gissningsvis har jag inte de problem som exempelvis ett par bra strumpor kan avhjälpa. Jag har ett par kompressionstights också men tyvärr är passformen inte riktigt rätt för mig så de sitter inte som de ska och då blir det bara obekvämt. De använder jag väldigt sällan. Strumpor däremot har jag flera par och trots att jag inte diggar kompressionsgrejen så använder jag dem ändå relativt flitigt på sommarhalvåret. Dels för att jag känner mig mindre naken om jag har knästrumpor till shorts och sedan skyddar de underbenen alldeles förträffligt när jag springer i skogen. Annars kommer jag ofta hem med små skärsår och skrap från kvistar och sly, något som enkelt undviks med knästrumpor. Så tummen upp för dem!

Gillar du kompression och i så fall när, var, hur använder du helst plaggen - när du tränar eller kanske efteråt för bättre återhämtning? 

Kommentarer

Använder kompressionsstrumpor ganska ofta när jag springer. Mina problem med benhinnorna försvann helt när jag började med det! :)
SARA BORG sa…
Ahhh, det är ju tipptopp Ida!