Semester... igen!

Igår gick jag på min "riktiga" semester. Jag har ju haft en vecka tidigare, en liten försmak kan vi kalla det men nu ska jag ha två veckor i stöten. Vädret visade sig dock inte från sin bästa sida så jag tog faktiskt och ägnade några timmar av förmiddagen åt jobb. Det var liksom det jag var sugen på. 


Idag laddar jag för cykling. Känner mig inte alls sugen men det är återigen som att jag måste. Annars är jag en sådan som anser att en bör eliminera så många måsten som möjligt från sitt liv men med den här Cykelvasan nära förestående så är det liksom bara att bita ihop.

Det är märkligt ändå. Hur jag än gör inför en tävling, oavsett om det är löpning eller cykel, så tappar jag helt suget veckorna innan och vill bara träna andra saker. Jag trodde att det kanske skulle bli annorlunda nu när jag slängde in anmälan bara 2,5 veckor innan, jämfört med då jag tränat flera månader målinriktat, men nej tydligen inte.

Nåväl, det är inte så många cykelpass kvar att avverka så jag ska väl överleva tänker jag. Fast nog hade jag hellre sprungit idag, det hade jag.

Bilder från en kväll förra veckan då jag inte heller hade något cykelsug men övertalade mig själv genom att boka in ett kaffestopp (som blev 2 timmar) hos systeryster i stan. Som vanligt gäller i min värld att allt är bättre än inget!

Kommentarer