Höstlistan 2016

Äntligen 1 september och start på den officiella höstmånaden! Jag kollade igenom bloggen från förra året och hittade en lista, som jag tänkte att jag kör igen.


Min lista från 2015 hittar du här och från 2014 finns här!

Fröåtjärn utanför Åre. Bilden är tagen för ett par år sedan när vi var uppe under Höstmarknaden

1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?
Japp, jag älskar höst! Eller kanske rättare sagt så älskar jag årstidsväxlingar, så jag blir alltid lite "nykär" när en ny säsong kommer. Nu njuter jag av att få plocka fram stickade kläder, halsdukar och snart också mössor.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Just nu känns det som att min gamla stickade "filt" (poncho) som jag köpte för massor av år sedan men sällan har använt, har potential för det. Jag har den utanpå typ allt just nu. Den är perfekt att ha på väg till jobbet eftersom det är så kyligt på morgonen.

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?

Surade över att jag hade cyklat och sprungit sönder min hälsena. I övrigt så jobbade jag på och trivdes kanon med min "halvnya" tjänst som jag hade haft i ungefär 9 månader då. Privat så tittade vi på hus och L flyttade mer eller mindre in rent mentalt alltså i en gul villa i Ås.

4.Vad gör du om dagarna egentligen?
Från och med idag jobbar jag som HR- & kommunikationschef i buss- och resebranschen. Vi har verksamhet från Gällivare i norr till Finspång i söder, så jag åker runt rätt friskt om en säger så.

5. Vad ska du köra på för cykel i höst?
Mitt cykelsug känns just nu ganska avmattat efter cykelvasan men jag hoppas komma igång mer regelbundet snart igen. Jag ska sälja min grusvägshoj (en Specialized fate comp carbon 2015 i stl S) eftersom jag har beställt en ny pärla, vad det blir får du veta längre fram i höst. Så nu blir det mest min "skogsmaskin" (en Specialized Rhyme) som ska användas ett tag. Hösten för min del brukar bestå av mer lek och avslappnad träning än under sommaren då jag normalt har tävlingar att fokusera på.

6. Vad lyssnar du på för musik just nu?
Jag använder radiofunktionen på spotify när jag lagar mat eller av någon annan anledning hänger i köket. Det är nästan enda gången jag lyssnar på musik.

7. Tänker du resa någonstans i höst?
Ja! Nu blir det tjejhelg i Stockholm med systrar och mamma med anledning av Tjejmilen på lördag. Sedan blir det säkert en Åre-weekend i samband med höstmarknaden, då det har blivit lite av en tradition Jag skulle dessutom gärna åka på en vecka till solen, precis som vi gjorde förra hösten. Sedan reser jag ju förstås i stort sett varje vecka i jobbet också...

8. Tre senaste loppen/tävlingarna?
Oj! Det känns inte som om jag har tävlat så mycket i år men jag tror att det var Cykelvasan (mtb), St Olavsloppet (landsvägslöpning) och Jämthjulingen (landsvägscykel).

9. Vad är bäst med sommaren?
Det bästa med sommaren 2016 var helt klar att ha en egen gård att hänga på. Jag har varit ute mycket. Generellt uppskattar jag ljuset och den energi jag får på sommaren.

10. Vad är sämst med sommaren?
Äh, jag tycker inte om att behöva leta efter negativa saker i onödan, så pass på den frågan.

11. Senast köpta cykelpryl.
Jag har beställt en ny cykel, räknas det fastän det varken har kommit eller blivit betald ännu? Sedan ska jag köpa en ny hjälm eftersom vi i all hast lyckades lämna min i Mora efter målgång.

12. Ditt bästa träningstips inför hösten?
Njut av att det är svalare och friskare utomhus och att naturen (kanske främst i fjällen) blir otroligt vacker. Nu passar det bra med långa, lugna och kravlösa uppbyggnadspass - ren njutarträning helt enkelt.

13. Hur ser du på framtiden?
Här tänker jag svara samma som förra året. Så jag säger att jag ser POSITIVT på framtiden - allt kan alltid bli bättre!

Kommentarer