När sommaren kom på återbesök

Häromdagen skrev jag att sista passet i shorts nog var gjort, men tänk så fel jag hade! Idag kom sommaren tillbaka. 


Det var som gjort för en cykeltur. Vilket jag i och för sig hade planerat oavsett väder, men det blir ju så mycket trevligare i när en får trampa i solsken i kortbyxor och kortärmat. 


Jag hade tänkt att runt en timme eller så skulle få räcka, men återigen, när vädret visar sig från sin bästa sida så... Jag ville då det rakt inte sitta inne. Istället blev det en lugn men lite längre tur. Vilken njutning. Jag var inte precis ensam om att passa på, många var de som cyklade, promenerade och sprang denna härliga höstdag.

Eftersom jag har pärlan ute till försäljning så är det skogsmaskinen som gäller. Fast det blev inte bara stig idag utan en salig blandning med elljusspår, grusväg och asfalt också. Massor av kravlöst trampande helt enkelt. En av grejorna som jag gillar med höst är att all träning känns just kravlös. Alla tävlingar ligger långt bort (fast jag gillar att tävla också) så varje tramptag gör jag för att det är kul och för att det är skönt att komma ut. Träningseffekt ligger liksom inte alls med som en parameter i mina tankar, vilket är rätt så skönt.


Kommentarer