Redan fredag, hur gick det till?

Den här veckan har verkligen rusat i väg för mig och jag kan knappt förstå att det är fredag. Fast det är en bra grej förstås att helgen kommer.


Förra helgen var supermysig. Jag hängde med V hela förmiddagen på hans fotbollscup. Föräldrarna hade anmält mig till "grillgruppen" dessutom, så jag fick stå i hamburgerian alldeles vid planen och titta därifrån. Det var perfekt, för då hade jag något att göra.


När spelandet var klart så åkte vi och plockade upp mamman och lille N, som haft avslutning med fotbollsskolan i en annan del av staden, innan vi drog hem till mig. Där åt vi lunch innan vi stack ut i skogen på ett litet äventyr i finvädret.


Fast först stannade vi till på Sörvalla för att köpa något höstigt. Mina penseer har inte riktigt återhämtat sig sedan vi var borta nästan två veckor i augusti, så det var hög tid att byta ut dem. Nu ser det lite trevligare ut hemma. 


Alldeles ovanför oss finns massor av gamla stenbrott med små, alldeles turkosa vattensamlingar. Jag går, springer och cyklar där uppe mest hela tiden så jag tänker inte på att de är rätt speciella längre, men systeryster hade fått syn på en av dem på instagram, så jag tänkte att jag måste ta med dem dit. Vi strövade på där uppe i ungefär en timme innan det var dags för eftermiddagsfika hemma på trappan. Bra lördag helt enkelt.


Sedan hjälpte N till att plocka krusbär. Fast Lars plockade de flesta, så buskarna är tomma på bär men frysen full. Härligt!

Nu står en ny helg för dörren, vad har du för planer?

Kommentarer