Vardagsglimtar från min nya arbetshörna

Redan innan vi flyttade in  i vårt hus i april i år hade jag sett ut ett rum på övervåningen som jag skulle ha som arbetsrum. Jag har inte målat i ordning där ännu som jag hade tänkt men det finns ett skrivbord så i princip direkt fixade jag ändå så att jag kunde sitta där.


Men så har det väldigt sällan blivit. Jag tar hellre med mig datorn ner och sitter vid köksbordet eller i mer sällsynta fall i soffan. Arbetsrummet har i stället mest använts för förvaring. Därför har jag nu fixat till en arbetsyta i ett hörn nere i vårt stora rum som vi använder som ett kombinerat hobbyrum (där har jag hållit till och målat möbler) och gym.

Det är mycket som ska till innan det rummet är helt klart, men just arbetshörnan känns redan så mysig. Det blev direkt en ny favoritplats i huset för mig. Jag vill helst inte ha några gardiner men funderar ändå på vita längder här inne för ljudets skull. Rummet är så stort och trots att jag köpte den här gigantiska mattan på IKEA så är det ändå lite eko-varning. Därför tänker jag att mer textilier kommer att göra susen.

Gym och arbetsplats i samma rum, går det? Såklart det gör! Den stora mattan är perfekt att stå på och swinga med kettlebellsen - ett skönt avbrott efter en stund vid datorn

Till mitt skrivbord som går att höja och sänka, har jag köpt en barpall för de stunder då jag vill sitta och vila ryggen eller dricka en kopp kaffe

Det är rätt tråkigt i hörnet rakt fram, men det får bli ett senare projekt. Härifrån min plats har jag både hallen och TV-rummet under uppsikt och känner mig mer "med" än då jag satt uppe på övervåningen

Kommentarer