Svett och flås

Du som följer mig på instagram vet redan att jag sprang intervaller i veckan. Jag har jobbat borta och jobbat mycket så det blev bara en enda vända till gymmet, men som jag brukar säga så är allt alltid bättre än inget!


Jag hade kort om tid så jag satsade på ett mycket enkelt upplägg med högintensiv träning. Först löpband. Jag har inte tränat något som helst högintensivt sedan Tjejmilen, så att det blev plågsamt är väl när jag tänker på det så här i efterhand kanske inte så konstigt.

Uppvärmning följt av 10 x 40 sekunder med 20 sekunder ståvila mellan varje. Tänk att det kunde vara så jobbigt, svettigt och flåsigt! Men härligt. Det är ändå gött att blåsa ur kroppen då och då, det tycker till och med jag som annars mest myser runt.

När jag ändå var igång så körde jag lite prehabstyrka också med övningar som ska göra mig till en starkare och mer hållfast löpare. Jag körde i 10 minuter med övningar i cirkel, i princip utan vila mellan.

Kommentarer