Veckans poddwalk

När min hälsena trasslade som mest och jag inte kunde springa så instiftade jag en ny vardagsrutin som jag sedan dess hållit igång med under perioder. Jag vet att jag mår så bra av den, både i kroppen och knoppen - veckans poddwalk!


Jag har en tendens att bli sittande rätt mycket, både i jobbet och på fritiden. Sittandet stannar gärna kvar även när jag tränar, hela min löpstil är sittande. Jag behöver därför lägga en hel del tid till rörlighet för framsidan, lår och höftböj, och muskelaktivering för baksidan för att få till min hållning och motverka det där dåliga. Promenader är kanonbra för min hållning, för att få upp och fram höften.

LÄS GÄRNA: 3 träningspoddar jag inte vill vara utan

Lika bra är promenaderna för knoppen. Att bara gå och tänka eller inte tänka allt. Gå och få massor av frisk luft, koppla av och koppla bort. Jag har svårt att hålla igång vissa rutiner och veckans poddwalk är en sådan sak, men attans så gött det är när jag väl kommer ut. Jag vet ju det. Jag känner ju det. Igår gjorde jag det äntligen, poddwalkade (= att promenera och lyssna på en podd). Hurra för det!

Kommentarer