Adventstid

Som jag har längtat att få plocka fram adventsstjärnor och stakar! Som traditionen bjuder lyckades jag hålla mig till den första adventshelgen här hemma, även om jag fuskade lite och plockade fram julbelysningen i pappas lägenhet i Stockholm redan förra veckan.

Min helg har varit lugn, vilket jag behövde. Igår pysslade jag på lite medan L protesterade vilt och menade att det var alldeles för tidigt för att göra jul. Men hallå liksom, en pyntar faktiskt till advent. Sedan helt plötsligt hittade jag honom vid köksbordet i full färd med att fixa mossan och adventsljusen... Massor av vinterstudion på TV har det också blivit ihop med lite jobb vid datorn samtidigt och förstås lite egen motion också. Igår en springrunda i dubbskor för första gången i år. De hade egentligen inte behövts, det var mest här på gården det var riktigt isigt, men jag tog det säkra före det osäkra. Idag tog jag skejtskidorna ett par varv i Brunflo elljusspår igen och nu gick de riktigt riktigt bra, tack vare bästa Fredrik som fixat dem åt mig. Sist var det ju så himlarns trögt. Men var fanns egentligen min teknik? Mer om det en annan dag.

Nu ska jag fortsätta mitt adventsmys med julmusiken på hög volym här i köket. Hur har din helg varit?

Härliga adventstid! Äntligen är första ljuset tänt och nedräkningen till jul har börjat

Kommentarer