I mina öron

Jag lyssnar massor just nu, på ljudböcker och poddar! Förra veckan körde jag långt med bil, vilket är ett ypperligt lyssningstillfälle samt att jag också bodde på hotell. Jag startar sällan en TV på rummet men däremot pluggar jag gärna in lurarna och lyssnar en stund på kvällen. I mina öron under veckan...

Djävulsdoften av Mons Kallentoft
Den tionde delen om kriminalinspektör Malin Fors. Jag har förstås läst/lyssnat på alla de andra och väntat på att den här skulle komma. Kanske inte lika bra som vissa av de tidigare men ändå värd att lägga tid på om man gillar deckare.

Health for wealth 
En podd som jag lyssnar på ibland där jag kan hämta en del inspiration till mitt jobb. I veckan lyssnade jag på avsnittet Från förlust till vinst med hälsan i behåll, ett intressant samtal med Pernilla Gravenfors som tidigare varit vd på Copperhill i Åre och nu gått över till Holiday Club.

Träningspodden med Lofsan och Jessica
Jag har faktiskt redan lyckats förtränga vilket avsnitt det var och vad det handlade om, men Träningspodden är alltid lättlyssnad och blandar roligt med tänkvärt. Jag lyssnar varje vecka. 

På sex meters djup av Denise Rudberg
Ännu en deckare alltså! Detta är den sjätte delen om den något ovanliga brottsbekämparen Marianne Jidhoff, en medelålders änka och åklagarsekreterare. Minst lika bra som de tidigare böckerna i samma serie.

Ewerlöf & Månström
En podd med Malin och Petra, om löpning och allt som hör därtill. Jag började lyssna i fredags när jag var ute och mystassade med pannlampa efter jobbet, och sedan lyssnade jag klart när jag på lördagsmorgonen tog en kort poddwalk.

Veckans poddwalk knatades på lördagsmorgonen, med någon centimeter nysnö under fötterna och Ewerlöf & Månström i lurarna!

Kommentarer