Få det gjort bara

Alla träningspass är inte roliga. Igår var ett bra exempel på det. Jag hade packat med mig grejor för att kunna åka skidor efter jobbet men för första gången på länge lämnade jag skejtpjäxorna hemma. 


Annars har jag hittills garderat mig för dåliga spår då skejt nästan alltid funkar medan klassisk åkning kräver lite mer av underlaget. När det började töa ordentligt på eftermiddagen och så småningom också duggregnade börjar jag ana oråd men tänkte ändå att stadions konstsnöspår kanske skulle fungera trots allt. Det visade sig sedan att jag hade fel. Spåren var fantastiska för skejt, sådär lite hala fast inte isiga. Med mina skintech-skidor går det dock inte att skejta, de liksom hugger fast. Och i de klassiska spåren, där det var ännu halare, kom jag knappt framåt om det inte var nerför. Fästet var bedrövligt och glidet inte heller det bästa så det var tungt och slitsamt för armarna. Det var således inte årets roligaste träningspass, men samtidigt så flöt det på ändå. Vi åkte varv på varv på varv och vips så hade klockan passerat timmen vi sagt att vi skulle åka, och det var bara att packa in blöta skidor i bilen och styra hemåt.

Ett träningspass som var kul när det var över men mindre kul under tiden

Kommentarer