Hej december!

Jag gjorde det! Mitt novemberlöfte var som du kanske minns frisk luft - att komma ut på lunchen alla kontorsdagar. Hurra för mig för jag klarade det. Nu står en ny månad för dörren, kanske min favorit av dem alla?!


Jag älskar ju jul. December i år kommer av allt att döma att bli en hektisk månad på många plan, men förhoppningsvis den sista riktigt galna månaden på ett tag. Snart snart snart är mina nyrekryterade kollegor på plats och jag ska skapa den vardag som sen ska vara.

Jag börjar den här dagen i stillhet hemma vid mitt köksbord efter två dagar på vift. Jag sitter här och dricker det första kaffet från min kaffekalender, som jag fått i adventspresent från Emma. I "lucka" (läs: påse) nummer ett så gömde sig Wienerkaffe. Texten lovar en perfekt balans mellan svensk kaffetradition, smörkola och vanilj. Själv tyckte jag att det påminde väldigt mycket om smaksatt te, men det kanske egentligen inte berodde på smaksättningen utan om min tillagningsmetod? Jag har ingen kaffebryggare så jag filtrerade lite hetvatten genom ett kaffefilter bara.

Visste du förresten att det var Göteborgarna som var först i Sverige med kaffe? Enligt min kaffekalender började de sörpla den fantastiska drycken redan 1685.

Kommentarer