Julaftonsjoggen

Vi har en himla fin julaftonstradition min kille och jag. Inte precis så att vi har gjort det varje jul, men rätt så många ändå. Jag pratar förstås om julaftonsjoggen. Såhär såg det ut förra året.


I år hade jag inte ställt klockan riktigt lika tidigt och när den ringde var det riktigt nära att jag stängde av den för att få sova vidare. Men så tog jag mig i kragen och tassade upp för att slinka ner i ett underställ och sedan väcka L. Han försökte komma undan han också genom att föreslå att vi skulle hoppa över i år och springa dubbelt så långt nästa år i stället. Det gick jag inte med på.

När rullgardinen gick upp såg jag att det snöat under natten och den gräsmatta som kvällen innan lyst grön var nu täkt av ett lager härlig nysnö. Flingor yrde i luften och julvädret kunde inte ha blivit bättre! Med pannlampor på tassade vi ut och trampade i snöyran. Den absolut bästa starten på årets julafton.

Kommentarer