Perfekt vinterträningsjacka

Efter en lång vecka med många jobbtimmar och ingen träning eller motion what so ever så går det knappt att beskriva känslan av att få snöra på sig ett par löparskor och dra på sig pannlampan för att få ge sig ut och tassa i åtta minusgrader på en fredagskväll.

Först kändes det väldigt ovant. Jag har inte sprungit på sju dagar och det var liksom konstigt. Som om jag inte längre är en springande människa, en löpare. Men så tog det sig, och allt kändes precis som vanligt. Sådär fantastiskt som bara en fredagstass efter en lång vecka kan kännas. En sjua runt byn var precis vad jag behövde i kväll.

Det blev inte precis sämre av att jag fick inviga min nya vinterjacka från Kari Traa. Perfekt för en sån som mig som mest kör lågintensivt och inte blir sådär supervarm. Den här kommer att vara kanon såväl på fredagsfysen i löparskor som i skidspåret de kallare vinterdagarna.

Rätt bra reflexer på min nya vinterträningsjacka, Kari Traa Ida Jacket

Kommentarer