Vinterträningslistan 2016

Idag är det precis en vecka kvar till julafton och det känns så härligt och så efterlängtat. Jag har inte tränat så mycket den senaste tiden så jag längtar vinterträning också och hittade den här vinterträningslista från förra året när jag kollade igenom bloggarkivet en vända. När jag skrev listan förra året rehabbade jag tydligen för fullt för att kunna komma igång med löpning igen, tänk så snabbt en glömmer alltså! Jag hade nästan förträngt den där bråkiga hälsenan som jag slet med ända till i början på sommaren. Nu är jag både frisk och skadefri.

Den här träningen längtar jag efter just nu

Långa pass i löparskor och på längdskidor. Jag vill vara utomhus. Jag vill känna mig sådär uthållig och oövervinnerlig som jag gör när jag tränat massor med distanspass. Jag ska ju åka en sträcka på Stafettvasan och behöver komma igång mer regelbundet med min skidåkning. Därför hoppas jag på en vit jul, många skidpass och inga skavsår.

Längdskidor i Åsarna på juldagen förra året, med lille N före mig i spåret. Då, precis som nu, väldigt sparsamt med snö

…men det här står mig upp i halsen

När fy vilket tråkigt påstående. Det här tänker jag inte ens bemöda mig att svara på.

Det här träningsplagget är min favorit just nu

Jamen då måste jag skriva min nya fina vinterträningsjacka från Kari Traa, Ida Jacket. Den är snygg, den är skön och den är bara sådär perfekt. Den är turkos, och som jag har letat en bra jacka i just turkost. Ibland är det där med färg otroligt viktigt.

Det här skulle jag verkligen behöva träna mer

Typ allt! Skämt åsido, det här med bålstyrkan har jag skrivit om så många gånger så att jag vet inte vad men det stämmer fortfarande, jag skulle verkligen behöva göra slag i saken. Jag tror jag skrev samma sak förra året.

Längtar lite vintercykling också. Den här bilden tror jag är från nyårsdagen, alltså 1 januari 2016. Det var väldigt nära att jag fick hem min nya hoj igår faktiskt, men efter lite missar i kommunikationen så blev det inte så

Den här känner jag mig stark i/på

Armhävningar! Alltså jag är inte precis världsbäst men för någon månad sedan orkade jag på sin höjd ett par stycken, nu pumpar jag enkelt 10-12 utan problem. Jag har inte testat att maxa men det ska jag göra någon gång. Fy fäsikens vilken skön känsla det är när en blir bättre på saker.

Just nu stör jag mig på det här i träningsväg

Men varför sådant här negativt fokus? Jag säger pass på den här frågan.

En träningstrend jag tror, eller hoppas, kommer gå över är

Pass igen. Jag vet knappt ens vad som är trendigt och rent generellt tycker jag att alla former av motion fyller ett syfte eftersom det är bra för folk att röra på sig.

Det här har jag en tendens att prioritera bort

Bålträningen! Eller nästan alla former av styrketräning egentligen. I varje fall för stunden. Jag kommer att ta tag i det förr eller senare, periodare som jag är. Det kommer en tid för allt.

Jag står inte ut med

Men allvarligt, hur många tråkigheter var det egentligen på den här listan?

Winter wonderland! Ett sådant där riktigt "fluur-väär" när vinden ven och snön liksom yrde i sidled

Skulle jag bara få träna en sak i resten av mitt liv så skulle det vara

LÖPNING! Vilken lätt fråga. Det finns inget bättre sätt för mig att koppla av och tömma huvudet.

Det allra tråkigaste med att träna är

Det är inget som är tråkigt med att träna men däremot tycker jag att det är ganska drygt efteråt. Jag har svårt att ta mig till duschen och hinner ofta bli sådär kall och ruggig innan jag tar mig i kragen.

Kommande vecka lovar jag mig själv att

Prioritera träning! Nu har jobbet kommit i första hand hela december och mycket annat har fått stå tillbaka. Den kommande veckan blir det jobb också förstås men jag lovar att röra på mig varje dag på något sätt.

Kommentarer