Brutalt fredagsfys på film

Det blev visst en helg med träningsvärk igen! Precis som förra veckan drog vi på sambons initiativ iväg till gymmet i fredagskväll och den här gången passade jag på att filma lite under avslutningen också.








Min träning

Jag hade en tanke med mitt pass och det var att träna "skidlikt", så medan L cyklade i 30 minuter så körde jag crosstrainer, stakmaskin (skierg) och roddmaskin. Det var evigheter sedan jag gjorde något av de tre så tio minuter på varje kändes lagom innan det var dags för styrkan. Den här gången valde jag bland annat marklyft, utfallsgång med viktplatta, axelpresser och tricepspressar.

Högintensiv avslutning

Precis som på förra veckans fredagsfys så avslutade vi träningen med att jag satte ihop några högintensiva övningar till L. I filmen har jag klippt in hopprep, brutalbänk och planka med viktskiva som han också körde, men som inte var en del av avslutningsövningen. Den var 10 minuter lång (eller kort beroende på hur man ser det), men brutalt jobbig. Jag älskar slutet på filmen och ja, jag är precis så nöjd över att han är trött så som jag låter. Testa gärna där hemma.

Brutalt fredagsfys med @azazamaziam

Så många rundor du orkar på 10 minuter:
  • 10 burpees
  • Grophopp (en viss sträcka eller antal beroende på var du är)
  • Ödlegång (tillbaka samma sträcka som grodhoppen)

Kommentarer