En liten söndagssummering... igen

Hej hopp från tåget! Jag sitter just nu på SJ 3000 från Stockholm påväg hem, efter en helg på Birka Cruises tillsammans med nästan 900 andra från jobbet. En riktigt rolig helg!


Du som följer mig på instagram hängde med mig på tågresan ner igår och nu åker jag alltså tillbaka igen. Jag har läst en bok, lite bloggar och nu tänkte jag summera min träningsvecka, precis som förra söndagen.


Med en jobbresa mitt i veckan och nu den här över helgen så blev det rätt enkelt vilka dagar det skulle tränas på, det fanns liksom bara fyra stycken där det skulle fungera. Du som hängt med mig på vårens mål vet att jag har fyra träningspass i veckan att göra enligt planen, så det var liksom bara att sätta igång på måndagen med veckans långa pass. Jag hittade en bättre runda än första gången och behövde inte alls snurra runt lika mycket i närheten av huset på slutet för att få ihop mina kilometrar, en företeelse som förresten fick mig att skriva om hur man kommer igång med långpass. Sedan blev det två skidpass också och jag som vanligen åker korta pass runt 25-30 minuter på vardagskvällar lyckades få till ett på ungefär nästan en och en halv timme med L. Det satt fint på skidkontot det och det roliga var att det kändes så himla bra också.

Åsså var det ju det här med backpass. Jag kör januariutmaningen med Sara/Craft och denna vecka stod det backe på programmet. Jag var faktiskt taggad för det ända till i fredags kväll då det var dags. Såklart blev et en sådan där dag som tog massor av energi. En sådan där dag då jag definitivt inte ens ville springa utan bara gå och dra något gammalt över mig efter jobbet, men jag kom ut i varje fall. Det planerade passet hade jag inte käft nog att göra, varje steg kändes tungt, men jag joggade min vanliga mystassrunda och när jag kom till den avslutande backen så tog jag i allt jag hade. Jag lubbade upp och sedan ökade jag farten ytterligare på platten och spurtade de avslutande fyrahundrametrarna. När jag stannade slog hjärtat vilt i bröstet och jag flåsade värre än... jag vet inte vad... men endorfinerna sprutade också för fullt så det var värt varenda meter. Jag vet inte om det egentligen kan kallas ett backpass men jag sprang en backe på mitt vis utifrån mina förutsättningar just den dagen.

Nu stänger jag vecka två på vägen mot Stafettvasan och halvmaran och börjar blicka fram emot nästa! Vad ska du träna de närmaste dagarna? Berätta gärna i en kommentar.

Kommentarer