Fredagsfyset

Min träningsvecka blev typ kattskit. Eller egentligen inte men det var så stressigt förra veckan och då tänkte jag inför den här att jag bara skulle ta det lite som det kom. Det funkade sisådär alltså. Ingen plan är som uppgjort för att jag ska slöa till.


Men veckans viktigaste pass blev i varje fall av - fredagsfyset - och det med besked! För mig är det nästan ett måstepass eftersom det är min switch från jobb till ledighet. Oftast är fredagspasset något kort och enkelt, perfekt då en är trött i huvudet efter jobbet. Så blev det inte den här helgen. L ville åka på kvällsäventyr till gymmet och jag var inte sen att hänga på, trots att jag varit uppe till långt efter midnatt kvällen innan då jag körde hem från Västerås, och jag är verkligen ingen kvällsmänniska - tvärtom.


För min del blev det löpbandsintervaller igen. Jag vet. Jag borde ha sprungit mitt långa distanspass men jag hade verkligen inte den mentala styrkan att orka det just där och då på ett löpband. Men men, så kan det vara ibland och inget att hänga läpp över. Jag sprang i varje fall mina två pass även denna vecka och lite fart är inte fel, för huga huga sommarstuga var jag behöver det. Sedan körde jag utfallsgång med vikter, hängande rodd, dips och lite annat smått och gott. Såklart fick jag träningsvärk hela helgen som ett brev på posten.

Kommentarer