Ibland är det bra att ha bråttom

Jag tänkte först skriva att lite stress kan vara bra, men det jag egentligen ville komma åt var det här med att ha kort om tid, vilket inte alls behöver vara synonymt med att vara stressad.


Förra veckan när jag skulle köra ett av mina skidpass så hade jag inte så mycket tid över. Jag var först inne på att skjuta fram träningspasset helt och hållet till en annan dag, men så började jag räkna på det och insåg att om jag gjorde det skulle det inte vara säkert att jag fick till alla veckans planerade pass. Då var det bara att acceptera att lite är bättre än inget och få det gjort!

Jag som annars mest fisåker där på mina längdskidor i spåret och njuter av tillvaron och den friska luften bestämde mig för att för en gång skull faktiskt trycka på lite. Jag skulle bara hinna ett varv och då kunde jag lika gärna åka det så snabbt jag bara kunde, så skulle jag dessutom vinna mer tid. Och så blev det. Såhär i efterhand får jag faktiskt erkänna att det var rätt härligt med puls och blodsmak, inte på alla pass men nån gång då och då. Ibland är det bra att ha lite bråttom visade det sig!



Kommentarer