Längtar skidor

Stafettfasan kryper allt närmare och jag längtar längdskidor! Förra veckan åkte jag förvisso mina två pass men inget av dem var väl precis något att skryta över. De var av olika anledningar båda bara runt tjugo minuter. 


Den här veckan är jag på jobbresa så någon åkning har ännu inte varit aktuell. Just nu sitter jag och filosoferar över var det kan tänkas finnas fina spår i närheten av hemma. För Brunflos egna var inget vidare när jag var där i lördags, isigt och på sina ställen nästan barmark. Jag åkte inte ens klart hela varvet utan genade upp till parkeringen utan att åka sista lilla slingan på strax under en kilometer. Kanske blir det en skidutflykt till något trevligt spår till helgen.

Tipsa gärna i en kommentar om var en kan åka klassiskt i närheten av Östersund/Brunflo. Det får gärna vara förhållandevis platta spår. Jag gillar varken att åka brant nerför eller uppför... (nerför är värst)...



Kommentarer