Längtar snö...

Men du, jag har hört att det ska komma snö den här veckan och det gör mig så glad! Det finns förvisso konstsnöspår här i Östersund men jag vill faktiskt så mycket mer. Här kommer tre anledningar till varför just jag önskar mig mera snö nu pronto.

Jag längtar snö...

  • för jag vill åka klassiskt på Spikbodarnas långa spår. Jag har, tro det eller ej, aldrig åkt det eftersom jag förra året inte vågade mig så långt från parkeringen då mina skavsår gick upp hela tiden. I stället åkte jag flera varv på kortare spår och avbröt när det inte gick mer.
  • för jag vill åka skidor hemma i Brunflo igen. Det var superfina spår förut men regnet som kommit under de senaste veckorna tog knäcken på dem.
  • för jag vill skejta Kyrkspårets 15-kilometare och uppleva den magiska myråkningen igen, den som var så härlig på annandagen.  
Längdskidåkningen på nyårsafton var en blåsig och bitvis riktigt isig historia, även om den del av ÖSK-spåret som kom med på bild var hyffsad. Jag var omotiverad och kissnödig så det blev inget vidare pass. Nu längtar jag mera snö!

Kommentarer