Tjugondag Knut, då ska julen ut

Så säger traditionen men jag har, precis som många andra, börjat plocka bort julen så sakta. De få tomtar och andra riktigt julröda grejorna som påslakan och den stora stjärnan i sovrumsfönstret åkte lagom till nyår. 


Igår bar jag upp granen till övervåningen för att ställas undan i förrådet till nästa år och jag tog ner alla stjärnor utom den i köket, som får hänga med i några dagar till. Det känns både tomt och skönt på något sätt. På kvällen drack jag en kopp glögg, inspirerad av Hasse och Helena som instagrammade utomhusmiddag med glögg efteråt, och städade lite i kamerarullen i mobilen. Där hittade jag ett fåtal bättre och sämre bilder från julafton. Mest sämre faktiskt.

I och med detta så "stänger" jag julen 2016, som innehöll uppesittarkväll med Bingolotto (min första???) hemma hos oss i Södergård, julaftonsmorgonjogg med pannlampa, jullunch hos svärisarna och resten av dagen och kvällen med mina fina hos mamma och pappa i Brånan. Om nästa jul blir hälften så bra så kommer den ändå att vara fantastiskt, jag är så tacksam för det jag har och all den kärlek jag får uppleva.

Vi skulle ta det årliga syskonfotot, men fotografen var visst lite uppspelt. Foto: Vide Renner
Den där fotografen fokuserade visst mer på granen...
...men nu så! Nu kom vi med tillslut! 
Julafton går mot sitt slut, det är bara julklapparna som (äntligen) ska öppnas

Kommentarer

Anonym sa…
❤️ Fantastisk JUL 2016 ❤️ /kram Mamma
SARA BORG sa…
Ja, det var den verkligen mamma! <3