Tummen upp efter veckans långa

En bra grej som jag tog med min från förra veckan var att det var himla skönt att göra ifrån sig veckans "måste-pass" redan på måndagen. Ska en träna för att kunna springa långt så är långpassen nyckeln till framgång.


För mig är det långt att springa en mil just nu och därför har jag lagt det som gräns under årets första åtta veckor. Jag ska alltså springa ett pass i veckan som är 10 kilometer eller längre. Precis som förra veckan så betade jag av det i måndags och det känns svingrymt rent mentalt att ha det gjort.

Tummen upp efter att ha avverkat mitt andra långa distanspass 2017

På löparfronten har jag ett pass kvar att avverka den här veckan och det ska vara ett backpass, eftersom jag är med i januariutmaningen och tävlar om schyssta grejor från Craft. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur eller var jag ska springa det men mycket talar för att det blir i lillbacken här vid huset. Den tar ungefär 50 sekunder från botten till toppen, och är inte särskilt brant.

Det är skönt att starta veckan med att vara nöjd

Kommentarer