Med en månad kvar

Efter diverse strul kom jag hem igår, nästan 3 timmar senare än beräknat och efter fyra arbetsdagar borta. Tur att det finns tjänster som Volkswagen assistans och schyssta typer som Kristoffer på Assistanskåren, när trötta lånepassater inte vill fungera.

Det var så skönt att få kasta sig i soffan, kika lite på slutet av sändningarna från skid-SM i Söderhamn och sedan läsa lite bok. Jag hade tänkt mysjogga men mina sista krafter tog liksom slut där när bilen jäklades, så jag struntade i det. Det blev därför tredje dagen utan motion men så hade jag ju redan i måndags konstaterat att det troligen skulle kunna bli. Nånstans där mitt i soffslappandet passade jag på att skanna av några bloggar från mobilen och såg att Hasse börjat räkna ner till Nattvasan, som startar på kvällen den 3 mars. Då insåg jag att jag också bara har en månad kvar till Stafettvasan, som går tidigare på dagen samma datum... Till skillnad från Hasse så måste jag erkänna att jag just nu inte känner mig ett dugg sugen eller taggad. Jag har inte skidat på flera veckor och utifrån hur mitt jobbschema ser ut de närmsta veckorna så kommer det minst sagt att bli en utmaning att få till, men skam den som ger sig, klart att jag löser det på ett eller annat sätt. Pirret i magen är stort!

Men från torsdagsdepp till fredagspepp! Inget blir ju bättre av att jag surar så nu ser jag fram emot helgen. Jag startade min dag med en härlig frukost, en röd peppig blus och ett schysst "fredagsfilter" i snapchat. Hoppas att du får en fin dag och en riktigt härlig helg!

Kommentarer