Söndagschill på Söder

Vi hänger alltså i storstan i helgen. Det passade så lämpligt in i kalendern. Jag har varit på rull och jobbat borta under veckan, där jag avslutade med möten i Timrå i fredags och kunde styra därifrån direkt söderut. Sambon och jag möttes upp och åkte till pappas lilla lya där vi hängt, huvudsakligen för att L skulle springa arena run igår. Mer om det kommer i ett eget inlägg senare. Nu har han precis åkt hem och jag är kvar, jag har jobb och utbildning som väntar här nere i tre dagar. Jag har inga som helst problem med att vara ifrån L, vi är ju på skilda håll flera dagar i stort sett varje vecka, men däremot är jag lite svag för avsked så det var nästan så att det kom en liten tår i ögat på mig.


Idag har vi varit på Mosebacke på jazzbrunch, en favorit i repris från i somras. Där serveras kalla och varma rätter, mycket vegetariskt, i en mysig miljö med utsikt över Stockholm.


Jag åt av det mesta. Favoriterna den här gången var kronärtskocksgratäng och friterade sötpotatispommes. L saknade miniburgarna som de hade när vi var där i somras.


Sedan strosade vi runt och drack kaffe på söder och så småningom vidare in till city, genom gamla stan. En stillsam söndag men ändå i rörelse. Nu väntar lite jobb vid datorn för min del och så ska jag nog titta på lite längdskidor från förmiddagens lopp i världscupen, på SVTplay.

Hur har din söndag varit?

Kommentarer

Vilken fin bild på dig Sara, den där i slutet :-)