Torsdagsintervaller á la Emma

Vad ska du träna idag? Kanske lockar löpbandsintervaller? Att bli svettig och sådär riktigt tomatröd i fejset? Då vill jag passa på att tipsa dig om ett gäng torsdagsintervaller som Emma och jag körde förra torsdagen!


Intervaller kan varieras i oändlighet men jag gillar riktigt korta intervaller allra bästa eftersom det är lättast mentalt. Emma vet det och hade satt ihop en intervallkombination som utmanade mig. "Ingen minns en fegis" sade jag flera gånger, och ökade tempot. 

Torsdagsintervaller á la Emma

  • Uppvärmning; 10 minuter 
  • Intervallblock 1; 5 x 1 min med 1 min vila
  • Intervallblock 2; 10 x 30 sek med 30 sek vila
  • Nedvarvning; 10 minuter

Passet tog totalt 40 minuter och gav svettröda ansikten - härligt! För en gångs skull så vågade jag gå in med ganska högt tempo från start. Jag har blivit lite bränd från förra året då jag gick ut hårt vid ett tillfälle och tog totalslut på ett löpbandspass. Det var inte så bra för löpsjälvförtroendet och har gjort att jag maskat ordentligt på intervaller sedan dess, men kanske är det nu det vänder? Att springa är kul, testa gärna passet du också!

Kommentarer

Hanna sa…
Vad roligt att passet gick så bra! :-)