Cykelpendling

I helgen ställde vi om klockan till sommartid. Det var ett himlarns tyckande om det i mina sociala flöden men håll med om att det är härligt med ljusa kvällar?! Absolut, visst har det känts lite tyngre på morgnarna denna vecka jämfört med förra, men jag tänker att det vänder snart.

Sommartid innebär att att det är ljust både när jag åker till jobbet och när jag åker hem. Sommartid innebär därmed att det går alldeles lysande att cykelpendla till jobbet utan pannlampa, reflexer och sådant. Inte för att jag har något emot att cykla i mörker men min nya hoj är inte utrustad för det. Dessutom har jag inte känt något vidare sug heller om jag ska vara ärlig. Men efter helgens mildväder så har asfalten tinat fram och då blir jag som barn på nytt - cykeln ska fram! Därför var gårdagen en perfekt dag för att starta igång sommarrutinen cykelpendling. Jag satsar på att cykla till och från jobbet en dag i veckan, om det funkar så att jag har kontorsdagar. Det är ett perfekt sätt att starta dagen på och det är himla härligt att ha sin motion gjord när en kommer hem. Heja vardagsmotion!

Jag har skalplagg från Lundhags, både jacka och byxa, cykelpendlarrygga från craft, hjälmen är Specialized och så har jag varma skoöverdrag från Gore bike wear.

Kommentarer