Den fantastiska vårvintern

Det är lördag och jag är hemma igen efter att ha varit iväg på jobb i några dagar. Lördag. Helg. Smaka på den alltså, så härligt! Lika mycket som jag älskar att jobba diggar jag att vara ledig. Att jag dessutom vaknade 05:40 idag och kände mig pigg måste vara ett bevis på att jag tog veckans ord på allvar. Nu slumrade jag visserligen vidare fram till sjusnåret innan jag klev upp, men ändå.

Förra helgen bjöd på ett sådant där galet härligt vårvinterväder. Du vet väl förresten att det brukar sägas att vi i Jämtland har fem årstider? Nu är vi mitt inne i den och jag hoppas att solen letar sig fram även denna helg. Förra lördagen gjorde jag altan-premiär för i år, då jag satt ute och läste bok i ett par timmar på förmiddagen, efter att ha skottat fram en stol. Ja, vi hann liksom inte ställa undan utemöblerna innan snön kom, så nu gräver jag fram dem igen helt enkelt. Solen sken, en och annan fågel kvittrade och jag bara njöt av stillheten, min spännande läsning och en kopp kaffe.

Kommentarer