Den här veckan ska jag...

Ny vecka, nya tag! Jag som har varit ledig är nu supertaggad på allt som väntar. Jag jobbade några timmar igår eftermiddag, varvat med promenader, kaffe, bokläsning och käk, för att strukturera upp det som ska göras mellan mina möten, utbildningar och inbokade samtal. Vecka 11, jag är så redo för dig!

Den här veckan ska jag...

  • Bo och jobba i Stockholm. Jag är så glad över möjligheten att få låna pappas lägenhet ibland när jag ska vara här nere. Det låter säkert otacksamt när jag säger att jag är lite trött på att bo på hotell, men så är det ibland. 
  • Gå på kurs inom ett ämne som jag redan kan hyfsat bra men absolut kan bli bättre på. Att göra det tillsammans med mina två nya kollegor är det jag ser fram emot mest. 
  • Kanske längta hem lite också. Jag drog ju direkt ner hit till huvudstaden från sportlovsvecka i Sälen, så jag har inte varit hemma på länge. Jag ser fram emot att få landa hemma i soffan framåt helgen!
  • Laga världens enklaste middag - stekta äggmackor! Eftersom jag är "solokvist", vilket jag förresten är nästan varje vecka men då bor jag ju oftast på hotell och kockar inte själv, så kommer jag att laga mat som går snabbt och lätt. Man hettar helt enkelt upp rikligt med olja eller smör i en stekpanna och lägger ner en eller ett par skivor valfritt bröd. I mitten på brödskivan petar man upp ett hål där man knäcker ner ett ägg. Salta och peppra och vänd efter en stund. Servera till massor av härliga grönsaker, såsom exempelvis avokado, spenat och paprika. 
  • Gå promenader varje dag så länge jag är i Stockholm. Jag försöker utforska mitt närområde men upptäcker att jag alltsomoftast liksom "hamnar" på samma gator hela tiden. I går lyckades jag ändå upptäcka ett spännande cafe/lunch-/brunchställe alldeles här nära som jag måste testa vid tillfälle. 
  • Passa på att köpa några nya pocketböcker. Jag vill ha spänning så ge mig gärna dina bästa deckartips, helst svenskt. Har det kommit ut något nytt som jag missat mån tro? Just nu läser jag Bländad av Petra Holst. 

Kommentarer