Göra gott för kropp & knopp!

Egentligen är det himla enkelt att må bra. En vet ju vad en gillar och en vet vad kroppen gillar. Ändå är det så lätt att glömma bort det enkla, att förledas att tro att välmående sitter i andra saker. Jag tänkte på det nu i kväll när jag för första gången på flera veckor nästintill blivit av med den molande värken som av och till flyttar in i min bröstrygg av att jag rör mig på tok för lite.

Sånt från idag som gjort mig gott

  • Stannat till hos mor och far på ett par koppar kaffe i TV-soffan till damernas spännande tremil från längdskid-VM i Lahti
  • Ätit en riktigt god eko-blodgrape
  • "Legat-på-rulle", mumma för min onda bröstrygg! Jag pratar alltså inte om cykling utan om vår kära foamroller. Jag fattar inte varför jag förtränger hur enkelt det är att bli av med de där smärtorna jag alltid drar på mig efter en vecka med många mil i bil och framför datorn. Att bara ligga och andas på rullen i några minuter gör verkligen underverk. 
  • Bytte om till träningskläder och gav mig ut och lufsade en kortis med pannlampa på kvällskvisten, bara för att jag kunde och för att jag behövde en dos av frisk luft. 
I TV-soffan hos far och mor. Och javisst är det jag på väggen där i kort, svart snagg. Foto från 2003.

Kommentarer