"Oftaledig" - en viktig pusselbit för mig

Veckorna tickar på och det där härliga sportlovet i Sälen ligger nu som ett fint minne i mina tankar. Jag älskar verkligen att jobba och kan gå helt upp i ett flow av arbetsglädje och produktivitet, men lika mycket som jag gillar det så gillar jag också att vara ledig. Yin och yang liksom. Men jag pallar verkligen inte långa ledigheter. Jag behöver den där mixen för att må riktigt bra.

Det har gått lite drygt ett halvår sedan jag skrev det här inlägget om att vara sin egen förebild. Jag tror att jag blir allt bättre på det med åren. Det är ju det häftiga med att bli äldre, att erfarenheter och lärdomar om sig själv och andra samlas på hög och en kan använda dem till något bra. Till att må bra. Det finns ett himla trendigt begrepp - life design - som jag både gillar och inte gillar. Jag har ett barnsligt inbyggt treårstrots (läs: motstånd) mot trender så därav att begreppet inte landat riktigt hos mig, men jag gillar tanken fullt ut. Vi kan alla designa våra liv och mitt drömsemesterår, som jag skrev om i det där inlägget jag länkade till nyss, där sportlov i Sälen är en viktigt pusselbit, det är min livsdesign som får mig att må bra.

Nästa "ledighetsanhalt" blir påsken. Inga extralediga dagar men de röda räcker till gott och väl för att få en långhelg. Jag håller tummarna för riktigt fint väder. Vad har du för planer för påsken?

Kommentarer