Ute i blåsväder

I morse när jag vaknade rev vinden i huset. Det viner, mullrar, knakar till och liksom surrar hela tiden, lite växlande i styrka. Aldrig tyst. Vårt hus är förvisso sällan tyst. Alltid är det något ljud. Men just vinden är det som hörs mest.

Trots blåsten hade jag bestämt mig för att söndagstassa idag. Det var riktigt länge sedan och jag hade sett fram emot lite poddtid i löparskor. Jag tvekade lite vid skovalet med anledning av att underlaget är rätt omväxlande just nu. Skulle jag ta broddat eller skulle jag klara mig ändå? Det blev tillslut mina långlöpardojor Nike Lunarglide 7, som med sin pigga färg kändes helrätt till dagens vårigt varma väder. För att komma undan de värsta is- och slaskställena så modifierade jag rundan en del så att det blev mera torr asfalt. En allt som allt fin sväng.

Kommentarer